Robotyka w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych uczy logicznego, kreatywnego i przestrzennego myślenia. Inna forma zajęć wymaga zaangażowania uczniów i precyzyjności. Programowanie robotów to bardzo dobry sposób do nauki myślenia analitycznego. Czasami, nie tylko ludziom młodym, bardzo trudno jest dostrzec elementy składowe. Dobrym ćwiczeniem jest tutaj nawet proste zaprogramowanie robota, np. tak, żeby wykonywał sekwencję ruchów pozwalających ominąć przeszkodę. Roboty możemy również wykorzystać do nauki myślenia przyczynowo-skutkowego. Tutaj dobrym ćwiczeniem jest programowanie robota, tak, żeby wykonywał określoną czynność w przypadku wystąpienia innej, np. kiedy „zobaczy” określony kolor ma zmienić kierunek poruszania się, albo kiedy „poczuje” dotyk ma się odwrócić. Zajęcia zrealizowane zostały przy użyciu sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszłości.
PZ